dinsdag 25 augustus 2009

Eerste update vanuit de USA

Het heeft even geduurd, maar dan nu toch de eerste update van ons vanuit de VS. Ons vorige hotel in Anaheim bood wel internet, maar alleen tegen (nogal forse) betaling. Nu het hele verhaal van de reis en dag 1 in een keer...

Na een voorspoedige vlucht, te laat vertrokken uit Amsterdam maar toch nog op tijd in LA, zijn we gisteren gearriveerd in Los Angeles. Onze (gratis ;-) ) nooduitgangstoelen zaten heerlijk, en al met al is de tijd toch best snel voorbij gegaan (na 1 krant, 2 films, 3 cd's en een kwart puzzelboekje om precies te zijn). Na de landing konden we heel snel het vliegtuig uit omdat we bij de deur zaten, dit scheelde enorm in de wachttijd voor Immigration. Na de standaard vragen te hebben beantwoord kregen we gelukkig allebei weer een stempel in ons paspoort en mochten we door. Daarna de bagage opgehaald en meteen door naar Alamo om de huurauto op te halen. Hier ook weer de standaard vragen over een upgrade (nee, bedankt die mid-size SUV is prima) en de extra verzekering (nee, die hoeven we ook niet) en toen mochten we weer een auto uitzoeken. Helaas geen Highlander dit keer, die stonden er niet, we hebben nu het kleine broertje (of zusje?), een Toyota RAV4. Ook helemaal prima, het voordeel van deze is waarschijnlijk dat ie minder brandstof verbruikt ;-).

Van het vliegveld van LAX zijn we naar Anaheim gereden, hier hadden we via Priceline het Marriott Anaheim Suites geboekt. Voor het hotel zat een Outback steakhouse, hier zijn we lekker naar toe gelopen om een hapje te gaan eten. Om 20.00 u. sloeg de vermoeidheid toe en zijn we lekker gaan slapen.

De wekker stond op 08.00 u. (optimistisch, ik weet het), maar dat was helemaal nergens voor nodig. Om 05.45 u. waren we allebei klaarwakker, we zijn toen maar opgestaan. We hebben in het hotel ontbeten en zijn na het uitchecken even boodschappen gaan doen bij de supermarkt aan de overkant van het hotel. Daarna zijn we vertrokken naar het eerste nationale park van deze vakantie, Joshua Tree NP. We zijn door het park heengereden en hebben onderweg nog een korte wandeling gemaakt naar Hidden Valley. We konden hier ook nog een stukje off road rijden (Geology Tour), maar dat vonden we allebei eigenlijk niet zo heel spectaculair. Hier zagen we wel de buitentemperatuur oplopen naar 99 graden Farenheit. Jammer, net geen 100 dachten we toen nog...

Vanuit Joshua Tree NP zijn we doorgereden naar Indian Wells, hier hadden we wederom een Priceline reservering, voor het Indian Wells Resort. De reviews van dit hotel waren niet al te best, dus de verwachtingen waren ook niet al te hoog. Welnu, van de buitenkant lijkt het heel wat, ook de lobby ziet er nog verwachtingsvol uit, maar daarna is het een beetje vergane glorie. Nieuwe vloerbedekking en een nieuwe inrichting zou hier wonderen doen, maar ach... daar is de prijs dan ook naar. Per persoon moet je overigens nog een resort fee van $20, - betalen, maar daarvoor krijg je dan wel gratis parkeren, internet (!) en een ontbijt. Nadat we waren ingecheckt zijn we eerst nog even gaan zwemmen om af te koelen. Onderweg van Joshua Tree naar Indian Wells zagen we de buitentemperatuur namelijk nog verder oplopen naar 110 graden Farenheit. Dat is bijna 43.5 graden Celsius!

Nu zijn we net terug van het Mexicaans restaurant waar we hebben gegeten. Nog even dit berichtje posten en dan lekker slapen. De foto's komen in een los berich te staan. Morgen gaan we weer verder naar Las Vegas, volgende bericht komt vanaf daar.